Otse põhisisu juurde

Johannes Mossov ja Jack Ma - juhivad, aga juhivad erinevalt (9. nädal)

 

Inimesi, projekte, firmasid, meeskondi tuleb juhtida, see on kindel. Kuidas seda aga teha, pole aga nii ilmselge. On ilmund sadu (pigem vist isegi tuhandeid kui mitte rohkem) raamatuid, kirjutatud palju artikleid, tehtud uurimistöid, et milline on see õige juhtimisstiil. Konsensus puudub.

Mis stiilid aga valikus on?

Internetis ringi otsides leidsin mitmeid erinevaid jaotusi stiilidele. Küll eristatakse seitset erinevat, aga ka kuut, kaheksat, kümmet, kahteteist. Siin kasutan seda varianti kuue erineva juhirolliga (nagu ka nimetatud ITSPEA nädalatekstis). Need kuus on:

  • juht (leader)
  • teavitaja / suhtleja (communicator)
  • treener / juhendaja (coach)
  • mentor / õpetaja (mentor)
  • arengumootor (change agent)
  • ülemus (power broker)
Millist stiili keegi neist kasutab, sõltub inimese iseloomust, vajadusest, kogemusest, juhitava objekti olemusest ja paljust muust.

Kuidas Johannes Mossov Auve Techi juhib?

Johannest võib pidada just arengumootoriks. Nagu arengumootorile kohane, on ka tema eesmärgiks luua innovaatiline õhkkond. Ta laseb kõigil oma ideid avaldada ning neid võetakse ka kuulda. Mingi kindla teema käitlemisel, on just selle valdkonna inimeste sisend see, mis enim loeb. Isegi kui Mossov ise on selles valdkonnas kogenum. 

Samuti toimuvad iganädalased sessioonid, kus saavad erinevate osakondade inimesed kokku, ning pannakse paika plaanid järgmisteks sammudeks.

Sellise stiiliga juht on just see, mida on Auve Techil vaja. Kuna see on firma, mis tegeleb autonoomsete sõidukite arendamisega, on vaja innovaatilist lähenemist.

Alibaba juht Jack Ma läheneb aga veidi teisiti

Jack Ma on just see üleval mainitud juht. Tal on endal visioon, kuhu firma peaks jõudma. Lisaks on ta selle visiooni viinud ka firma tasemele. See aitab töötajatel paremini eesmärgiga samastuda, kui ei üritata mitte juhi nägemust täide viia, vaid püüeldakse ühiselt firma sihi poole.

Ta on ka öelnud: "21. sajandil pole vahet kes sa oled või mis iganes su firma on, võimu ja suurust ei tohiks taga ajada. Tuleks olla hea. Lahkus on suurim jõud." Sellist mentaliteeti võib pidada just juhile omaseks. Ei ole eesmärgiks kasvatada firma võimalikult suureks, maksku mis maksab. Vaid hoopis tuleb töötajaid rõõmsana hoida, siis tuleb suurus ja võim iseenesest.

Kommentaarid